Det er mobil som er framtida. Mange tar en siste kikk på mobiltelefonen når de sovner, bruker mobilen som vekkerklokke, og det første de gjør er å sjekke om det har skjedd noe i løpet av natten.
Ferske nyheter og sport
Slagordet Ferske nyheter, friske meninger er i høy grad levende for Nettavisens medarbeidere, og vi har satset mye de siste årene på å heve kvaliteten på nyhetssatsingen.
For å være så fersk som mulig følger vi døgnet, og har avdelingskontorer både i Bangkok og New York.
På nyheter og sport har vi også som klar målsetting å være viktig for folk flest. Dette kan være vanskelig å måle, men ett av de mer håndfaste målene på dette er antall siteringer på Norsk Telegrambyrå (NTB):
I 2013 ble Nettavisen sitert 275 ganger av NTB. I 2014 økte antall treff til 366, og i 2015 ble vi sitert hele 511 ganger.
Altså nesten en dobling på to år.
Vi tar dette som et bevis på at Nettavisen graver fram nyheter som oppleves som relevante, og at svært mange egensaker i Nettavisen så blir distribuert videre til andre medier over hele landet og blir en vesentlig del av nyhetsbildet i Norge.
Derfor er vi veldig stolte over at Nettavisen klarer å knive helt i toppen av mobilstatistikken i Norge. Mange uker klarer vi faktisk å være nummer 2, i knivskarp konkurranse med NRK og TV 2 …
Det betyr at når nordmenn på farta skal holde seg oppdatert, så er det Nettavisen (og VG, selvfølgelig) de sjekker først ...